Πώς θα διατηρηθεί η παιδική φιλία στην εποχή του κορωνοϊού;

Πώς θα διατηρηθεί η παιδική φιλία στην εποχή του κορωνοϊού;

Τα σχολεία θα αργήσουν να ανοίξουν! Μετά τις χθεσινές ενημερώσεις του Υπουργείου Παιδείας θα πρέπει να περάσουν άλλες 15 ημέρες. Όλοι υποψιαζόμαστε ότι ίσως χρειαστεί τα σχολεία να μείνουν κλειστά άλλες 30, ίσως και περισσότερες ημέρες. Όλοι μας μένουμε σπίτι, δεν βγαίνουμε άσκοπα έξω και αποφεύγουμε τις συναναστροφές! Άλλωστε είναι το καλύτερο που μπορούμε να κάνουμε για να παραμείνουμε υγιείς, αυτή η δύσκολη περίοδος να κρατήσει όσο το δυνατό λιγότερο και τα παιδιά μας να επιστρέψουν σε ένα ασφαλές περιβάλλον.

Τα παιδιά, όλες αυτές τις ημέρες χάνουν τα μαθήματα και τις δραστηριότητές τους, λόγω του κορωνοϊού, αλλά όχι μόνο αυτά. Κυρίως χάνουν τους φίλους τους!

Παύουν να μοιράζονται αστεία, ιδέες, χαμόγελα, πειράγματα. Μπορεί κάποια να καταφέρνουν να διατηρούν επαφές, επικοινωνώντας μέσω διαδικτύου, σίγουρα όμως είναι δύσκολο να κρατηθεί η καθημερινή επαφή με πολλά παιδιά. Για τους εφήβους είναι πιθανά πιο εύκολο να κρατήσουν αυτή την επαφή μέσω κοινωνικών δικτύων, μηνυμάτων και email. Νιώθω όμως πως δεν είναι το ίδιο εύκολο για τα μικρότερα παιδιά, όσες φιλότιμες προσπάθειες κι αν κάνουν οι γονείς για επικοινωνία με τους συμμαθητές.

Μπορεί να σκεφτείτε ότι τα παιδιά χωρίζονται ούτως ή άλλως τα καλοκαίρια, χάνουν για ένα διάστημα τους φίλους τους, όμως κάθε Σεπτέμβριο τους ξαναβρίσκουν και δένονται και πάλι πολύ εύκολα. Δεν αντιλέγω και σίγουρα έτσι θα είναι και τώρα. Πάλι θα επανέλθουν εύκολα και θα είναι σαν να μην πέρασε μια μέρα όταν ξανασυναντήσουν τους συνομηλίκους τους. Τώρα όμως οι συνθήκες είναι ιδιαίτερες, τα παιδιά περνούν ήδη αρκετές ημέρες απομονωμένα στα σπίτια τους, χωρίς άλλες δραστηριότητες, χωρίς τις βόλτες και την ξεγνοιασιά του καλοκαιριού.

Υπάρχουν τρόποι να τους κάνουμε να νιώθουν κοντά στους φίλους τους, ακόμα και τώρα που δεν τους βλέπουν όσο συχνά θα ήθελαν;

Ίσως οι ιδέες που ακολουθούν βοηθήσουν να διατηρηθεί η παιδική φιλία ζωντανή στην εποχή του κορωνοϊού!

  • Προτείνετε στα παιδιά να κρατήσουν ημερολόγιο, τουλάχιστον αυτήν την περίοδο. Να καταγράφουν πώς περνούν τις μέρες αυτές για να τις θυμούνται και να μπορούν να αφηγηθούν στους συμμαθητές τους όσα έκαναν τις ημέρες που πέρασαν χώρια. Το ημερολόγιο θα τα βοηθήσει να απασχοληθούν τις ώρες της ανίας, να εκφράσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους και να αποφορτιστούν αν νιώσουν πιεσμένα λόγω του εγκλεισμού στο σπίτι.
  • Ενθαρρύνετε την επικοινωνία με τον παραδοσιακό τρόπο. Το παιδί μπορεί, αν θέλει, να γράψει ένα γράμμα στο φίλο του κι εσείς θα αναλάβετε να το ταχυδρομήσετε, αν είναι εφικτό.
  • Αν κάποιος συμμαθητής ή άλλος φίλος των παιδιών γιορτάζει ή έχει γενέθλια αυτές τις μέρες της καραντίνας, προτείνετε στο παιδί να του φτιάξει ένα χειροποίητο δώρο, μια μικρή κατασκευή, να του γράψει μια ευχητήρια κάρτα που θα του την προσφέρει όταν ξαναβρεθούν! Σκεφτείτε την έκπληξη και τη χαρά του άλλου παιδιού όταν λάβει το δώρο του! Πόσο γλυκό να ξέρεις ότι ο φίλος σου δεν σε ξέχασε παρ’ όλο που δεν σε έβλεπε!
  • Προτείνετε στα παιδιά να γράφουν σε ένα μπλοκάκι ανέκδοτα, αστεία ή άλλα θέματα που ακούν αυτές τις ημέρες και θα ήθελαν να μοιραστούν με τους φίλους τους όταν τους ξαναδούν.
  • Ζητήστε απ’ το παιδί να σημειώνει όσα του λείπουν αυτές τις ημέρες, όσα σκέφτεται και ονειρεύεται να κάνει παρέα με τους φίλους του όταν τελειώσει η καραντίνα. Θα έχουν πολλά να κάνουν όταν ξαναβρεθούν!
  • Προτείνετε στο παιδί να γράψει ένα ποίημα, ένα παραμύθι, μια ιστορία είτε με θέμα τον κορωνοϊό είτε κάποιο άλλο της έμπνευσής του ώστε να το μοιραστεί με τους φίλους και τη δασκάλα του, όταν επιστρέψει στο σχολείο. Φυσικά ήρωες της ιστορίας του θα είναι το ίδιο και οι φίλοι του!
  • Ηχογραφήστε ένα τραγούδι που θα τραγουδήσει το παιδί και στείλτε το με ηλεκτρονικό τρόπο στους φίλους του.
  • Αν το παιδί είναι αρκετά μικρό και δεν ξέρει να γράφει, προτείνετέ του να φτιάξει μια ζωγραφιά για τους συμμαθητές και τη δασκάλα του για να τους τις προσφέρει όταν επιστρέψει στο σχολείο. Ιδανικά θα μπορούσε να ζωγραφίσει το πορτραίτο του κάθε συμμαθητή του και με τη βοήθειά σας, να γράψει τι του αρέσει περισσότερο σε κάθε φίλο του, το λόγο που τον συμπαθεί.

Γιατί η φιλία είναι η μόνη κόλλα, που θα κρατήσει τον κόσμο ενωμένο (Woodrow T. Wilson).

Της Αγγελικής Ευθυμίου, αρθρογράφου, διαχειρίστριας της σελίδας Παιζωγράφημα
www.paizografima.gr

Σκέψεις