Ο Μάης είναι για τους περισσότερους γονείς η έναρξη αναζήτησης σχολείου για τα μικρά παιδιά και εγγραφών στη δημόσια υποχρεωτική εκπαίδευση για τα μεγαλύτερα. Ο μεγάλος προβληματισμός και η αγωνία βέβαια έρχεται για εκείνους που για πρώτη φορά θα αναζητήσουν το καταλληλότερο σχολείο για τον μικρό θησαυρό τους.
Με ποια κριτήρια όμως ξεκινάμε όλοι μας αυτή την αναζήτηση;

Σίγουρα όλοι οι γονείς θέλουμε το παιδί μας να είναι σε ένα ασφαλές και καθαρό περιβάλλον που οι δασκάλες ασχολούνται ουσιαστικά και φροντίζουν-νοιάζονται για όλα τα παιδιά. Όμως όλη αυτή η εικόνα δεν μεταφράζεται για όλους τους γονείς με τον ίδιο τρόπο. Για κάποιους αυτό το νοιάξιμο-φροντίδα μπορεί να σημαίνει ότι το παιδί γύρισε στο σπίτι καθαρό και καλοχτενισμένο, ενώ για άλλους ότι η δασκάλα παρατήρησε αλλαγή στη διάθεση του παιδιού και βρήκε χρόνο αλλά και τρόπο να το κουβεντιάσει μαζί τους. Άλλοτε πάλι θεωρούμε ότι τα χρήματα που δίνουμε για ένα καλό ιδιωτικό σχολείο πρέπει να αντικατοπτρίζουν πληθώρα δραστηριοτήτων όπως πληροφορική, ξένες γλώσσες κτλ.

Πόσοι γονείς όμως αναρωτήθηκαν σ΄αυτή την αναζήτηση τι θέλει και τι χρειάζεται πραγματικά το παιδί του;

Επειδή πριν από 1 χρόνο ακριβώς είχα και εγώ ως μαμά τα ίδια ερωτήματα στο μυαλό μου και σαφώς πολύ μπερδεμένη και λόγω προσωπικής εμπειρίας από τη δουλειά μου, αποφάσισα να διαλέξω
την ουσία και την αλήθεια ενός σχολείου. Τι εννοώ;

Αποφάσισα να μην διαλέξω ένα μεγάλο σχολείο αλλά ένα μικρό καθαρό και με τεράστιο κήπο. Και αυτό για να μπορώ να έχω όσο το δυνατόν περισσότερη επαφή με τις δασκάλες-μαγείρισσα-διευθύντρια. Αποφάσισα να διαλέξω όχι τις φανταχτερές δραστηριότητες αλλά εκείνο το σχολείο που μου έδειξε ότι οι ίδιες οι δασκάλες θα παίξουν με το παιδί μου, θα πάνε πολλές εκδρομές και στο τέλος της ημέρας λερωμένο και κατάκοπο θα μου το παραδώσουν στην αγκαλιά μου.

Δεν είναι δύσκολο να καταλάβεις αν ένα σχολείο σου λέει αλήθεια για ό,τι σου προσφέρει αρκεί να παρατηρήσεις τις δασκάλες όταν σου δίνουν το παιδί, αρκεί να έχεις άμεση επικοινωνία με το σχολείο και πάνω απ/όλα να ακούς με ποιον τρόπο μιλάει το παιδί σου για το σχολείο του.
Να σημειώσω ότι η κόρη μου 4 ετών και ως προνήπιο δεν άργησε να αγαπήσει το σχολείο της και μου επιβεβαίωσε περίτρανα ότι έκανα σωστή επιλογή. Μαζί την κάναμε γιατί σε όλη τη διάρκεια της έρευνάς μου και σε όσα σχολεία επισκέφτηκα την είχα μαζί μου.

Δεν παίζει ρόλο λοιπόν μόνο να είναι ένα σχολείο καθαρό, με υπέροχες δραστηριότητες και ασταφτερές δασκάλες αλλά να μπορεί να πάρει το παιδί όλη εκείνη την αγάπη για γνώση χωρίς πίεση για να μπορέσει να κοινωνικοποιηθεί όσο το δυνατόν πιο ομαλά σε ένα σχολικό περιβάλλον.

της Αφροδίτης Βοργιά παιδαγωγού και ιδιοκτήτρια του παιδότοπου The friends of Nemo.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.