Ο πρώτος μουσικός ρυθμός που άκουσαν ποτέ ήταν η καρδιά της μαμάς τους. Και τους άρεσε πολύ. Την επιβράβευσαν, μάλιστα, με μια τρυφερή κλοτσιά. Από τότε κάθε ρυθμικός ήχος είναι γι’ αυτά ένα καινούριο παράθυρο στον κόσμο. Μια περιπέτεια που θα τα δέσει περισσότερο με τους γονείς τους, θα τους γεννήσει συναισθήματα και θα τα ηρεμήσει, θα προάγει τη χαρά και τη δημιουργικότητά, θα ενισχύσει την αυτοπεποίθηση, θα συντελέσει ακόμη και στην ανάπτυξη του εγκεφάλου τους.

Έχοντας όλα τα παραπάνω κατά νου, αλλά και το «φαινόμενο Μότσαρτ» όπως ονομάστηκε το πόρισμα του ψυχολόγου Frances Rauscher, σύμφωνα με το οποίο η κλασική μουσική έχει τη δύναμη να βελτιώσει τις νοητικές λειτουργίες του μωρού, μια ομάδα ταλαντούχων καλλιτεχνών- όλοι τους γονείς- σας προσκαλούν στις «Μουσικές Εποχές», στο πρώτο live κονσέρτο για μωρά. Από την Κυριακή 11 Φεβρουαρίου και κάθε Κυριακή στο θέατρο Βέμπο.

Ο Κος Διονύσης Γιαμπανά, ο συνθέτης της συναυλίας για μωρά και νήπια «Μουσικές Εποχές» απάντησε στο Working Moms σε μερικές ενδιαφέρουσες ερωτήσεις για την παράσταση.

W.M. Ποιο θεωρείτε πως είναι το πιο σημαντικό στοιχείο που πρέπει να διαθέτει μια συναυλία που απευθύνεται σε μωρά και νήπια;

Δ.Γ. Νομίζω το σημαντικότερο στοιχείο για μία τέτοια συναυλία, είναι η θετική ατμόσφαιρα. Τα σκηνικά, η μουσική, ο χορός, οι ήχοι, η όρεξη, οι γονείς – όλα αυτά σε συνεργασία, τη δημιουργούν! Ενώ, ο τρόπος που είναι στημένες οι θέσεις κοντά μας πάνω στη σκηνή, επιτρέπουν για μια άνετη, κοινωνική εμπειρία.

W.M. Οι «Μουσικές Εποχές» μοιάζουν με μουσικό ημερολόγιο. Πώς γίνεται αντιληπτό στους μικρούς θεατές το πέρασμα από τη μια εποχή στην άλλη;

Δ.Γ. Πέραν του ότι από εποχή σε εποχή αλλάζει το μουσικό ύφος ( Καλοκαίρι και Άνοιξη πιο χαρούμενα και παιχνιδιάρικα, Χειμώνας και Φθινόπωρο πιο μελαγχολικά/στοχαστικά) – ο ταλαντούχος παίκτης κρουστών μας φροντίζει να κατατοπίζει το κοινό, δημιουργώντας ειδικά εφέ που ταιριάζουν στην κάθε εποχή. Πριν την Άνοιξη θα ακούσετε πουλάκια, ενώ κατά τη διάρκεια του χειμώνα βροχή και αστραπές. Επίσης, πολύ βοηθάνε οι παραλλαγές στο φωτισμό.

W.M. Είστε ένας νέος άνθρωπος. Πόσο εύκολο ήταν να μπείτε στη λογική του γονιού ή του πολύ μικρού παιδιού; H συγκεκριμένη σύνθεση ήταν μια επιστροφή στη δική σας παιδική ηλικία;

Δ.Γ. Η αλήθεια είναι πως, μέχρι ένα σημείο, μπορώ να ταυτιστώ με τον ιδιαίτερο κόσμο των γονιών. Είναι ένα πράγμα να λες πως καταλαβαίνεις και άλλο να έχεις την εμπειρία. Προς το παρόν είμαι σε άλλη φάση της ζωής, όπως εύστοχα σημειώσατε. Ευτυχώς όμως για καλή μου τύχη, πρόσφατα έγινα θείος. Καταλαβαίνετε, έλαβα σημαντικά ερεθίσματα από αυτή τη συγκυρία, έτσι μπόρεσα να έρθω πιο κοντά στο νου των γονιών. Ο μικρός μου ανιψιός ήταν πολύ σημαντικός για τη γεφύρωση με το «σύμπαν» του μικρού παιδιού. Όσον αφορά τη δική μου παιδικότητα, την κρατάω πάντα ζωντανή, οπότε ίσως κέρδισα και από εκεί λίγο. Last but not least, αγαπώ πολύ τα παιδιά, και πιστεύω σε αυτά!

W.M. Οι «Μουσικές Εποχές» έχουν και οπτικά ερεθίσματα. Μιλήστε μας λίγο για την χορογραφία και το σκοπό της.

Δ.Γ. Η χορογραφία δημιουργεί ένα πεδίο δραστηριότητας πέραν της μουσικής και βοηθάει πολύ στη ψυχαγωγία των ακροατών. Η Σάρα Τοσκάνο έχει σχεδιάσει κάθε κίνηση σύμφωνα με τη μουσική, ενώ με τα διαφορετικά αντικείμενα που χρησιμοποιεί (μπάλες, ομπρέλες και αλλά) δημιουργεί μια «ιστορία» που δρα σαν επέκταση της αφήγησης της μουσικής σύνθεσης. Η Σάρα είναι πολύ επικοινωνιακή με τα μωρά/παιδιά καθ’ όλη τη διάρκεια, πράγμα που υπογράφει την επιτυχία της παράστασης.

W.M. Η πρεμιέρα της συναυλίας ήταν την Κυριακή 11/2. Ποιες ήταν οι πρώτες αντιδράσεις, τόσο από την πλευρά των παιδιών, όσο και των γονιών τους;

Δ.Γ. Οι αντιδράσεις τη μέρα της πρεμιέρας ήταν πολύ εμψυχωτικές. Τα περισσότερα παιδάκια έκατσαν ήσυχα, παρακολουθώντας κατά τη διάρκεια της παράστασης – οι γονείς φανερά το διασκέδασαν και μοιράστηκαν μαζί μας τον ενθουσιασμό τους. Χάρηκα πολύ, οι αντιδράσεις ήταν ζεστές. Στο τέλος περάσαμε λίγη ώρα όλοι μαζί πάνω στη σκηνή, όπου γονείς και παιδιά ήρθαν κοντά σ’ εμάς και τα μουσικά όργανα, για να πάρουν και εκείνοι ένα… κομμάτι από τη δράση. Η πρεμιέρα ήταν επιτυχής!

Συντελεστές
Συνθέτης: Διονύσης Γιαμπανάς
Τσέλο: Νίκος Ιωνάς
Φλάουτο: Θοδωρής Πιστόλας
Πιάνο: Διονύσης Γιαμπανάς
Κρουστά: Σόλις Μπαρκή
Χορός: Σάρα Τοσκάνο
Πού: Θέατρο Βέμπο, Καρόλου 18, Αθήνα, Μετρό Μεταξουργείο, τηλ.: 210 5221767
Πότε: Από 11 Φεβρουαρίου και κάθε Κυριακή έως και την Κυριακή των Βαΐων
Παραστάσεις: 11:00 και 12:30 το πρωί
Τιμές εισιτηρίων:
Μωρό έως 18 μηνών + γονιός: 15 ευρώ
Μωρό άνω των 18 μηνών + γονιός: 20 ευρώ
Επιπλέον ενήλικας: 5 ευρώ
Προπώληση: Ταμεία θεάτρου, www.viva.gr
Παραγωγή: Θεατρικές Επιχειρήσεις Τάγαρη
Υπεύθυνη προβολής και επικοινωνίας: Βάσω Σωτηρίου-We Will

της Έφης Αργυροπούλου
Δημοσιογράφος, αρθρογράφος, συγγραφέας και blogger του Working Moms.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.