Η συνθήκη που βιώνουμε, της πανδημίας , είναι μια ανέλπιστα πρωτόγνωρη κατάσταση που μας έκλεισε “για το καλό μας” στα σπίτια μας, με αποτέλεσμα να καταφεύγουμε συνέχεια στο φαγητό. Οι λόγοι δεν είναι βέβαια πραγματικής πείνας αλλά ψυχολογικοί…. Εάν σας πιάνουν λιγούρες κάθε λίγο και λιγάκι, προτιμήστε ενδιάμεσα των γευμάτων κάποια σνακ, πλούσια σε φυτικές ίνες που προκαλούν κορεσμό, θα σας βοηθήσουν να δαμάσατε την πείνα σας και να μη φάτε πολύ στο επόμενο κυρίως γεύμα σας ή ακόμα και να αντικαταστήσουν κάποιο από τα γεύματα σας.

Αμύγδαλα

Περιέχουν φυτικές ίνες, πρωτεΐνες και μονοακόρεστα λιπαρά και προκαλούν αίσθημα του κορεσμού. Δέκα με δεκαπέντε αμύγδαλα ως ενδιάμεσο σνακ αρκούν. Μπορείτε επίσης να ρίξετε και μια κουταλιά στη σαλάτα σας ή να τα αναμίξετε με γιαούρτι.

Βραστά αυγά

Τα θρεπτικά στοιχεία και οι πρωτεΐνες των βραστών αυγών είναι ικανές να κατευνάσουν την πείνα και να βελτιώσουν τη δίαιτά σας. Καλό είναι να τρώτε περισσότερο το ασπράδι των αυγών, δεδομένου ότι έχει μόνο 16 θερμίδες και καθόλου χοληστερόλη. Αντίθετα, οι κρόκοι αυγών περιέχουν υψηλές ποσότητες κορεσμένων λιπαρών και χοληστερόλης, με αποτέλεσμα να πρέπει να τους καταναλώνετε με μέτρο.

Αβοκάντο

Οι διαλυτές ίνες που περιέχει επιβραδύνουν τη διάσπαση των υδατανθράκων στο σώμα, προσφέροντας κορεσμό για μεγάλο χρονικό διάστημα. Κόψτε το σε κομμάτια και καταναλώστε το με λεμόνι, ρίξτε το στη σαλάτα σας ή απλώστε το ως κρέμα σε λίγο ψωμί ολικής άλεσης.

Ρόδι

Το ρόδι, όχι μόνο ελαττώνει το αίσθημα της πείνας, αλλά αυξάνει και τα επίπεδα κορεσμού, με αποτέλεσμα να τρώτε λιγότερο. Οι ερευνητές θεωρούν ότι τα θρεπτικά συστατικά που βρίσκονται στο ρόδι, οι πολυφαινόλες, δρουν ως κατασταλτικά της όρεξης.

Λιναρόσπορος

Είναι πλούσιος σε φυτικές ίνες, που συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος, ενώ αποτελούν και ιδανική τροφή για απώλεια βάρους αφού αποτρέπουν από το τσιμπολόγημα. Προσθέστε τον στο πρωινό σας, σε γιαούρτι και σε δημητριακά, πασπαλίστε τον σε σαλάτες ή σούπες.

Βρώμη

Εκτός από τις φυτικές ίνες που περιέχει έχει και σύνθετους υδατάνθρακες, τους οποίους ο οργανισμός καίει αργά. Με λίγο γάλα με χαμηλά λιπαρά και κανέλα αποτελεί ένα πολύ καλό πρωινό γεύμα.

Γάλα σόγιας

Οι πρωτεΐνες και οι φυτικές ίνες που υπάρχουν στο γάλα σόγιας, το καθιστούν μια από τις top λύσεις για να κρατήσετε «χορτάτο» το στομάχι σας. Μελέτη που δημοσιεύτηκε στο «American Journal of Clinical Nutrition» διαπίστωσε ότι η δίαιτα με πολλές πρωτεΐνες καταπολεμά το αίσθημα της πείνας και οδηγεί στην κατανάλωση περίπου 441 λιγότερων θερμίδων σε σχέση με όσους επιλέγουν άλλα είδη δίαιτας. Άλλωστε, σύμφωνα με το Πανεπιστήμιο Davis της Καλιφόρνια οι φυτικές ίνες απελευθερώνουν την χολοκυστοκινίνη (CCK) από το λεπτό έντερο, μια ορμόνη που μεταφέρει στον εγκέφαλο το μήνυμα πληρότητας.

Μήλο και μπανάνα

Τα μήλα είναι γεμάτα με αδιάλυτες φυτικές ίνες που έχουν αποδειχθεί ότι καταστέλλουν την πείνα και «γεμίζουν» ιδανικά το στομάχι. Παράλληλα, τα ζουμερά κόκκινα φρούτα περιέχουν φυσικά σάκχαρα που σταθεροποιούν τα επίπεδα σακχάρου του αίματος, με αποτέλεσμα να σας απομακρύνουν από την αδυναμία και την υπερφαγία. Γι” αυτό φάτε μήλα άφοβα μέσα στο 24ωρο!

Καφεΐνη

Μπορεί να έχει διεγερτικές ιδιότητες, αλλά η καφεΐνη επιδρά και στην όρεξη, περιορίζοντας το αίσθημα της πείνας. Ωστόσο η χρόνια κατανάλωση καφέ δεν επιφέρει τα ίδια αποτελέσματα. Αν πάλι δεν είστε του καφέ, μπορείτε να δοκιμάσετε το πράσινο τσάι.

Ποπ κορν

Τα ποπ κορν δεν είναι παχυντικά αν είναι παρασκευασμένα χωρίς αλάτι και λιπαρά. Δύο με τρεις χούφτες ποπ κορν θα σας βοηθήσουν να ξεγελάσετε την πείνα σας και δεν θα επιβαρυνθείτε με θερμίδες, ενώ έχουν πολλές φυτικές ίνες.

Γάλα σόγιας

Οι πρωτεΐνες και οι φυτικές ίνες που υπάρχουν στο γάλα σόγιας, το καθιστούν μια από τις top λύσεις για να κρατήσετε «χορτάτο» το στομάχι σας. Μελέτη που δημοσιεύτηκε στο «American Journal of Clinical Nutrition» διαπίστωσε ότι η δίαιτα με πολλές πρωτεΐνες καταπολεμά το αίσθημα της πείνας και οδηγεί στην κατανάλωση περίπου 441 λιγότερων θερμίδων σε σχέση με όσους επιλέγουν άλλα είδη δίαιτας. Άλλωστε, σύμφωνα με το Πανεπιστήμιο Davis της Καλιφόρνια οι φυτικές ίνες απελευθερώνουν την χολοκυστοκινίνη (CCK) από το λεπτό έντερο, μια ορμόνη που μεταφέρει στον εγκέφαλο το μήνυμα πληρότητας.

Μέντα

Η μυρωδιά της μέντας μπορεί να σας χαλαρώσει αλλά μειώνει και την όρεξη. Πιείτε ένα τσάι μέντας κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.