Όσα πρέπει να ξέρει μια εργαζόμενη μητέρα, για την αντιμετώπιση της Δυσαριθμησίας

Όσα πρέπει να ξέρει μια εργαζόμενη μητέρα, για την αντιμετώπιση της Δυσαριθμησίας

Η Δυσαριθμησία είναι μια αναπτυξιακή διαταραχή, η οποία επηρεάζει τις ικανότητες των έξυπνων και φυσιολογικών παιδιών να κατανοήσουν και να χρησιμοποιήσουν στην πράξη τις μαθηματικές έννοιες. Όταν μια εργαζόμενη μητέρα, γνωρίζει ποια είναι τα σημεία στα οποία πρέπει να δώσει ιδιαίτερη προσοχή, ώστε να βοηθήσει το παιδί της που αντιμετωπίζει προβλήματα στα μαθηματικά, μπορεί πολύ πιο εύκολα και γρήγορα να βρει τις αντίστοιχες ασκήσεις. Αυτές οι ασκήσεις στοχεύουν κατευθείαν στην αντιμετώπιση των προβλημάτων.

Όσα πρέπει να γνωρίζει για την αντιμετώπιση:

  • Να γίνονται ασκήσεις για το χώρο (αριστερά, δεξιά, πάνω, κάτω).
  • Να γίνονται ασκήσεις για το χρόνο (πριν, μετά, χθες, αύριο).
  • Γίνονται ασκήσεις για την ποσότητα και το μέγεθος (πόσο πιο βαρύ,  μεσαίο, πόσο πιο μεγάλο, πολύ, λίγο).
  • Γίνονται ασκήσεις για τη γραφή των αριθμών που μπερδεύουν τα παιδιά (6, 9, 1,7).
  • Γίνονται ασκήσεις αναγνώρισης και αντιστοίχησης αριθμού με την κατάλληλη λέξη (τρία – 3, εφτά – 7, όγδοος – 8ος).
  • Το παιδί μαθαίνει να ταξινομεί ανάλογα με το μέγεθος, το χρώμα, τον όγκο (βάζει μερικά τουβλάκια με διαφορετικά χρώματα, μεγέθη και όγκο).
  • Το παιδί μαθαίνει να μετρά, πρώτα με τη σειρά και έπειτα ανάποδα (χρησιμοποιεί αριθμοσειρές).
  • Το παιδί μαθαίνει να ξεχωρίζει τα σύμβολα και τη χρησιμότητα των πράξεων (Πρόσθεση: + , συν, και, άθροισμα, προσθέτω).
  • Το παιδί μαθαίνει τις θέσεις των ψηφίων της κάθε πράξης
  • Το παιδί μαθαίνει πως όλες οι πράξεις μπορούν να γίνουν κάθετα και οριζόντια  (κάθετα και οριζόντια με μονοψήφιους αριθμούς, διψήφιους, τριψήφιους, πρώτα σε φύλλο εργασίας με τετράγωνα, στην αρχή πιο μεγάλα, έπειτα πιο μικρά).
  • Το παιδί μαθαίνει να προσθέτει και να αφαιρεί με το ¨0¨ (εξηγεί πως αυτός ο αριθμός σημαίνειτίποτα , οπότε το αποτέλεσμα παραμένει το ίδιο).
  • Το παιδί μαθαίνει να κάνει πράξεις πρώτα με μονοψήφιους, έπειτα με διψήφιους, έπειτα με τριψήφιους…. (η θέση τους στο φύλλο εργασίας να είναι ακριβώς ο ένας κάτω από τον άλλον, εξηγεί ποιες είναι οι μονάδες, δεκάδες…).
  • Το παιδί μαθαίνει να κάνει πράξεις πρώτα χωρίς το κρατούμενο και έπειτα με το κρατούμενο (το κρατούμενο γράφεται με ξεχωριστό χρώμα).
  • Το παιδί μαθαίνει τον πίνακα του πολλαπλασιασμού.
  •  Το παιδί μαθαίνει τον πίνακα της διαίρεσης.
  • Το παιδί μαθαίνει το ρόλο της πρόσθεσης στην πράξη του πολλαπλασιασμού και το ρόλο της αφαίρεσης στην πράξη της διαίρεσης.
  • Το παιδί μαθαίνει να χρησιμοποιεί τα κλάσματα, τους δεκαδικούς, τους συμμιγείς μέσα από τις πράξεις.
  • Το παιδί μαθαίνει να λύνει απλά προβλήματα (με μια πράξη).
  • Το παιδί μαθαίνει να λύνει σύνθετα προβλήματα (με περισσότερες πράξεις).
  • Το παιδί μαθαίνει την ώρα.
  • Το παιδί μαθαίνει τα σχήματα.

Η εργαζόμενη μητέρα μπορεί να βρει πάρα πολλές ασκήσεις που καλύπτουν τις παραπάνω ανάγκες στο διαδίκτυο και σε βιβλία. Επειδή γνωρίζει αυτά που πρέπει να ψάξει, θα έχει και την αντίστοιχη καθοδήγηση.

Ιωάννα Δημητριάδου

Ειδική Παιδαγωγός- Συγγραφέας του Upbility.gr

Επιστημονικός συνεργάτης του mytwins.gr

Σχολείο