¨Έχεις αύριο ορθογραφία;¨, ¨Έκανες την ορθογραφία σου;¨, ¨Τι πήρες στην ορθογραφία;¨, ¨Να γράψεις τρεις φορές τα λάθη σου!¨, ¨Έλα να μάθουμε την ορθογραφία σου.¨, ¨Το πρωί να ξαναγράψεις την ορθογραφία.¨
Αν μετρήσουμε τις φορές που έχουμε χρησιμοποιήσει αυτές τις προτάσεις και πόσες ακόμα, που αφορούν την ορθογραφία, σίγουρα θα χάσουμε το μέτρημα.
Ας δούμε, όμως, τι μπορούμε να κάνουμε!
- Καλό είναι το κομμάτι που αφορά τηνορθογραφία να είναι από τις πρώτες προτεραιότητές μας.
- Δείχνουμε στο παιδί τις προτάσεις και τις λέξεις που έχει για ορθογραφία.
- Γράφουμε με μαύρο μαρκαδόρο και με πιο μεγάλα γράμματα τις λέξεις, τη μία κάτω από την άλλη.
- Γράφουμε, με τον ίδιο τρόπο, τις προτάσεις.
- Ζητάμε από το παιδί να χρωματίσει με κίτρινο χρώμα το θέμα των λέξεων.
- Του υπαγορεύουμε τις λέξεις, αλλά μας ενδιαφέρει να γράψει σωστά το θέμα των λέξεων.
- Κάνουμε ακριβώς το ίδιο και με τις λέξεις των προτάσεων.
- Ζητάμε από το παιδί να χρωματίσει με πράσινο χρώμα την κατάληξη των λέξεων.
- Του υπαγορεύουμε τις λέξεις, αλλά μας ενδιαφέρει να γράψει σωστά την κατάληξητων λέξεων.
- Κάνουμε ακριβώς το ίδιο και με τις λέξεις των προτάσεων.
- Απομονώνουμε τις λανθασμένες λέξεις.
Ο σωστός τρόπος εκμάθησης της ορθογραφίας είναι πολύ σημαντικός. Αν το παιδί μάθει, από την πρώτη στιγμή που έρχεται σε επαφή με την ορθογραφία τον σωστό τρόπο, τότε θα του γίνει ρουτίνα και θα φτάσει σε σημείο να την κάνει μόνος του. Και μια εργαζόμενη μητέρα, αυτό θέλει να πετύχει!
Ειδική Παιδαγωγός- Συγγραφέας του Upbility.gr
Επιστημονικός συνεργάτης του mytwins.gr