Αν και δεν υπάρχει η παραμικρή αμφιβολία ότι η τηλεόραση προσφέρει στην εκπαίδευση των παιδιών, κάτω από τα δύο έτη απαγορεύεται.
Δεκάδες μελέτες επιβεβαίωσαν ότι μέχρι περίπου την ηλικία των 2 ετών , τα μικρά παιδιά δεν μπορούν να κατανοήσουν γνωστικά τι λέγεται στην τηλεόραση και να διατηρήσουν αυτές τις πληροφορίες.
Σε άλλη έρευνα, το 90% των γονέων ανέφεραν ότι τα παιδιά τους κάτω των 2 ετών παρακολουθούσαν τηλεόραση.
Το αποτέλεσμα αυτό ήταν, που ώθησε την Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής (ΑΑΡ) να καθορίσει την πολιτική, στα μέσα μαζικής ενημέρωσης ,σχετικά με τα παιδιά ηλικίας κάτω των 2 ετών. Συνέστησε να μην υπάρχουν προγράμματα, όπως στην εκπαιδευτική τηλεόραση, για κάτω των δύο ετών παιδιά.
Μετά την ηλικία των 2 ετών, η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής (ΑΑΡ) συνιστά τον περιορισμό της παρακολούθησης τηλεοπτικών προγραμμάτων έως και δύο ώρες από το συνολικό χρόνο της ημέρας. Η AAP αναφέρει : «επιλέξτε καλά, τα θέματα και την ποιότητα».
Η παρακολούθηση της τηλεόρασης, σύμφωνα με τους ιατρούς, έχει συνδεθεί με προβλήματα ύπνου και παχυσαρκίας. Επίσης πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Pediatrics διαπίστωσε ότι τα με γρήγορους ρυθμούς κινούμενα σχέδια μπορεί να βλάψουν την συγκέντρωση .
Τελικά παίζοντας με τα παιδιά μας είναι ο καλύτερος τρόπος για να μάθουν, σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύτηκε το Σεπτέμβριο του 2011 στο Psychological Science .
Η ερευνά διαπίστωσε ότι «τα μωρά από 12 έως 18 μηνών μαθαίνουν περισσότερες λέξεις από την αλληλεπίδραση της μαμάς και του μπαμπά από ό, τι από την παρακολούθηση βίντεο η τηλεόρασης».