Αλήθειες και μύθοι για τις μαθησιακές δυσκολίες

Αλήθειες και μύθοι για τις μαθησιακές δυσκολίες

Οι μαθησιακές δυσκολίες είναι κάτι που απασχολεί ιδιαίτερα πολλούς γονείς, εκπαιδευτικούς και φυσικά τα ίδια τα παιδιά. Κατά την πάροδο του χρόνου έχουν προκύψει πολλοί μύθοι για τις μαθησιακές δυσκολίες. Είναι συνήθως αποτέλεσμα της ελλιπούς ενημέρωσης και της δυσκολίας αιτιολόγησης αλλά και σαφή ορισμού των δυσκολιών αυτών. Σε πολλές περιπτώσεις οι μύθοι αυτοί έχουν σταθεί εμπόδιο στη σωστή αντιμετώπιση των μαθησιακών και έχουν οδηγήσει σε σύγχυση τους ενδιαφερόμενους.

Μύθος:

Ο μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες  έχουν χαμηλή νοημοσύνη.

Αλήθεια:

Τα παιδιά με μαθησιακές  δυσκολίες έχουν τουλάχιστον <<φυσιολογική>> νοημοσύνη. Κάποια από αυτά έχουν υψηλή νοημοσύνη, ενώ άλλα βρίσκονται στο κατώτερο όριο του φυσιολογικού.

Μύθος:

Οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες  δεν  μπορούν να  μάθουν.

Αλήθεια:

Μακροχρόνιες μελέτες και έρευνες έχουν δείξει ότι οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες μπορούν όχι μόνο να μάθουν αλλά και να επιτύχουν σε ακαδημαϊκό επίπεδο σπουδών. Αυτό που σίγουρα χρειάζονται είναι εξατομικευμένη εκπαίδευση, προσαρμοσμένη στις ανάγκες κάθε ατόμου, με στόχο την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση των δυσκολιών τους.

Μύθος:

Οι  μαθησιακές δυσκολίες  είναι αποτέλεσμα ανεπαρκούς διδασκαλίας.

Αλήθεια:

Ένα  παιδί  έχει μαθησιακές δυσκολίες , όχι λόγω ακατάλληλης διδασκαλίας αλλά λόγω εγγενών δυσκολιών. Εάν όμως το πρόγραμμα διδασκαλίας έχει τις κατάλληλες υποδομές είναι εφικτή η διευκόλυνση της μάθησης του μαθητή με μαθησιακές δυσκολίες.

Μύθος:

Οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες  είναι απλά τεμπέληδες.

Αλήθεια:

Υπάρχει η εντύπωση ότι οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες είναι τεμπέληδες και αδιάφοροι, γεγονός που δεν είναι αληθές. Οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες  χρειάζονται επιπλέον χρόνο για να μπορέσουν να  διεκπεραιώσουν μια εργασία

Μύθος:

Ο μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες  αντιμετωπίζουν προβλήματα μόνο στα μαθήματα του σχολείου.

Αλήθεια:

Οι επαναλαμβανόμενες αποτυχίες οδηγούν στην ανάπτυξη κοινωνικών και συναισθηματικών δυσκολιών των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες.

Μύθος:

Οι μαθησιακές δυσκολίες  ξεπερνιούνται με τον καιρό.

Αλήθεια:

Οι μαθησιακές δυσκολίες  δεν  εξαλείφονται με το χρόνο. Αυτό που  παρατηρείται είναι ότι σε κάθε ηλικία,  η ένταση και ο τρόπος εκδήλωσης διαφέρουν.

Μύθος:

Οι μαθησιακές δυσκολίες  θεραπεύονται.

Αλήθεια:

Οι μαθησιακές δυσκολίες δε θεραπεύονται. Υπάρχουν ωστόσο διάφοροι μέθοδοι αποκατάστασης θεραπείας, που βελτιώνουν την μαθησιακή ικανότητα.

Η ανάδειξη και η απόρριψη των μύθων που έχουν αναπτυχθεί γύρω από τις μαθησιακές δυσκολίες, είναι απαραίτητη για την κατανόηση του περιεχόμενου τους, καθώς και για την αποτελεσματική εκπαιδευτική υποστήριξη των μαθητών που τις αντιμετωπίζουν.

Μπαντανά Μαρίκα – Λογοθεραπεύτρια
Κέντρο Παιδιού Εφήβου Οικογένειας Βούλας
Μ. Ασίας 5, Βούλα
Τηλ. 2130-367239 – 6944207307

Ανάπτυξη παιδιού