Λαμβάνω σχεδόν καθημερινά μηνύματα από εσάς αγαπημένες μου αναγνώστριες για το πώς έχασα τα κιλά μου, πώς έχω ξαναβρεί τη φόρμα μου, τι δίαιτα ακολουθώ και θέλετε συμβουλές για να τα καταφέρετε και εσείς. Αυτό που θέλω να σας συμβουλέψω πρώτα απ’ όλα, και πάντα από τη βιωματική μου σκοπιά, ακολουθώντας τις πολύτιμες συμβουλές διατροφολόγων και γιατρών, είναι πως αν δεν αλλάξετε τις διατροφικές σας συνήθειες, αν δεν ακολουθήσετε έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής, όσες εξαντλητικές ή μη δίαιτες κάνετε, θα χάνετε κιλά αλλά ποτέ δε θα τα διατηρήσετε, σε σύντομο χρονικό διάστημα θα τα έχετε ξαναπάρει. Και ο λόγος που θα συμβαίνει αυτό είναι γιατί ο οργανισμός μας δεν πρέπει να στερείται!

Θα σας πω εγώ τι ακριβώς έκανα και κατάφερα, όχι μόνο να επανέλθω στα κιλά προ παιδιών, αλλά να τα σταθεροποιήσω και να αλλάξει όλη μου η ζωή και η ψυχολογία. Όλες οι συμβουλές που σας δίνω είναι κατόπιν συνεννοήσεως και στενής παρακολούθησης από διαιτολόγο/διατροφολόγο και φυσίατρο.

Εσείς αντίστοιχα θα συμβουλευτείτε τον δικό σας διαιτολόγο, γιατί η κάθε γυναίκα είναι διαφορετική, έχει διαφορετικό μεταβολισμό, διαφορετικές ανάγκες και ίσως κάποια προβλήματα υγείας!

Αποχωρίστηκα οτιδήποτε σε άσπρο …. αλεύρι, μακαρόνια, ψωμί και παξιμάδια. Τα αντικατέστησα όλα με ολικής, δίκοκκο σιτάρι, πολύσπορο, χαρουπιού και κάνναβης.

Από την πρώτη στιγμή που αποχωρίστηκα τα “άσπρα” ξεπρήστηκα αμέσως!

Στη θέση του κανονικού γάλακτος πίνω καρύδας, αμυγδάλου ή σόγιας, εμπλούτισα τη διατροφή μου με σαλάτες, ξηρούς καρπούς, φρούτα, ψάρια, σολομό, οστρακοειδή και κατήργησα τα τηγανητά. Επίσης διέγραψα από το καθημερινό μου διατροφολόγιο αναψυκτικά, αλκοόλ, πατατάκια, γαριδάκια, junk food, γλυκά και τα αντικατέστησα με φυσικούς χυμούς, smoothies, bio snacks, μαύρη σοκολάτα, μπάρες δημητριακών, ταχίνι κ.λπ. Ανακάλυψα superfood τροφές τις οποίες έχω λατρέψει, όπως κινόα, αβοκάντο, κεχρί, σπόροι chia, σπόρους κάνναβης, λιναρόσπορο, γλυκοπατάτα και βρώμη. Λατρεύω τα τυριά τα οποία δεν εξαίρεσα από τη διατροφή μου, όπως το ανθότυρο, κίτρινο τυρί, kerrygold και παρμεζάνα. Μπορεί να έχουν λίγο περισσότερα λιπαρά, αλλά είναι τα λιπαρά που χρειάζεται ο οργανισμός για να κάνει καύσεις και είναι πλούσια σε βιταμίνες και ασβέστιο. Από ζάχαρη μόνο μαύρη, stevia ή ζαχαρίνη και αλάτι ελάχιστο ή Ιμαλαΐων. Ακόμα και όταν είμαι διακοπές ή τρώω εκτός σπιτιού, προτιμώ τα ψητά με σαλατούλα και βραστά, όχι τηγανητά.

Ενισχύω πολύ τη διατροφή μου με όσπρια, λαδερά, φρούτα, λαχανικά, ξηρούς καρπούς και ανταμείβω τον εαυτό μου με τα αγαπημένα μου noodles και sushi.

Εννοείται κάποιες φορές μέσα στον μήνα, ειδικά πριν αδιαθετήσω που θέλω να φάω τα πάντα, θα φάω και κάτι από τα “απαγορευμένα” για μένα… Άλλωστε ο οργανισμός χρειάζεται ένα σοκ πού και πού. Δεν είμαι των άκρων, αν ζηλέψω κάτι δε θα το στερηθώ… η στέρηση δεν φέρνει τα επιθυμητά αποτελέσματα… Αλλά την άλλη μέρα θα επανέλθω στην υγιεινή μου διατροφή που αγαπώ και με κάνει να νιώθω τρομερή ευεξία. Όπως θα κατάλαβες, δεν έκανα εξαντλητικές δίαιτες, μη σου πω ότι πια τρώω πιο πολλά γεύματα από ό,τι πριν. Απλά υιοθέτησα έναν πιο υγιεινό τρόπο διατροφής. Δεν άλλαξα τη διατροφή μου επειδή είναι της μόδας, την άλλαξα για να νιώθω καλύτερα με τον εαυτό μου, γιατί όταν είμαστε καλά μέσα μας, είμαστε και με τα παιδιά μας, τους φίλους μας, τον άντρα μας ή τον σύντροφό μας! Πλέον, αν πρέπει να διαλέξω ανάμεσα σε ένα πιάτο με τηγανητές πατάτες, ξεκάθαρα θα επιλέξω ένα πιάτο με χόρτα, κολοκυθάκια ή σαλάτα. Και το φανταστικό είναι ότι θα το απολαύσω με την ίδια ευχαρίστηση, μη σου πω αν φάω πια κακά και κορεσμένα λιπαρά νιώθω δυσφορία, τον εαυτό μου επιβαρυμένο, με αποτέλεσμα να πονάει το στομάχι μου όλο το βράδυ και να ξυπνάω με κακή διάθεση το επόμενο πρωί. Αυτό επίσης που έχω διαπιστώσει είναι ότι επειδή έχω αποβάλει τα κακά λιπαρά και τα ανθυγιεινά τρόφιμα από τη διατροφή μου, δεν τα ζητάει πια ο οργανισμός, έχουν αλλάξει οι γεύσεις μου και οι προτιμήσεις μου.

Ποτέ μου δεν μπορούσα να φανταστώ πόσα καλά θα αποκόμιζα από την αλλαγή της διατροφής μου. Βέβαια όλα αυτά με μέτρο, χωρίς υπερβολές, και – όπως σας ανέφερα ήδη – με τη σωστή καθοδήγηση από ειδικούς.

Επίσης άλλαξε εντελώς η ψυχολογία μου τα δυο τελευταία χρόνια που έχω υιοθετήσει έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής.

Θα σας δώσω και μια ενδεικτική μέρα διατροφής μου για να πάρετε μια ιδέα:

ΠΡΩΙΝΟ

1 τοστ ψωμί ολικής ή πολύσπορο και τυρί
Καφές

ΔΕΚΑΤΙΑΝΟ

1 μπανάνα ή το φρούτο της αρεσκείας σας

ΜΕΣΗΜΕΡΙΑΝΟ

Πένες ολικής με πέστο ή σάλτσα τομάτας
ή κριθαρότο με μανιτάρια ή τραχανότο με λαχανικά

ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΟ

1 μπάρα δημητριακών ή πάλι φρούτο ή κριτσίνα ολικής με τυρί

ΒΡΑΔΙΝΟ

Γάλα καρύδας με δημητριακά ολικής με μαύρη σοκολάτα και βρώμη.

Το κείμενο είναι καθαρά βιωματικό, δεν είμαι διατροφολόγος, αλλά θεωρώ ότι θα σας βοηθήσει πολύ να δείτε κι εσείς τη διατροφή σας από μια διαφορετική σκοπιά.

Πραγματικά Ο,ΤΙ ΤΡΩΜΕ ΕΙΜΑΣΤΕ και σας ενθαρρύνω ν’ αλλάξετε κι εσείς τον τρόπο που βλέπετε το φαγητό, γιατί πρέπει να ΤΡΩΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΖΟΥΜΕ και ΟΧΙ ΝΑ ΖΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΤΡΩΜΕ.

Καλή αρχή σ’ όσες επηρεαστούν από την εμπειρία μου και το πάρουν απόφαση να αλλάξουν τις διατροφικές τους συνήθειες! Γιατί όπως λέω πάντα και έχει γίνει το μότο της ζωής μου ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΗ ΜΑΜΑ=ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΑ ΠΑΙΔΙΑ.

της Έφης Αργυροπούλου
Δημοσιογράφος, αρθρογράφος, συγγραφέας και blogger του Working Moms.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.