Πώς μπορεί μια Working Mom να βοηθήσει το παιδί με δυσγραφία ή κακογραφία να κάνει μια απλή αντιγραφή;

Πώς μπορεί μια Working Mom να βοηθήσει το παιδί με δυσγραφία ή κακογραφία να κάνει μια απλή αντιγραφή;

Ένα παιδί με δυσγραφία και κακογραφία κάνει, συνήθως, δυσανάγνωστα και δυσανάλογα σε μέγεθος γράμματα, γράφει εκτός γραμμών του τετραδίου, δεν τελειώνει στην ώρα του τις σχολικές εργασίες του και κάνει συχνή χρήση της γομολάστιχας. Ένα από τα θέματα που τον δυσκολεύει πολύ είναι το κομμάτι της αντιγραφής. Τι μπορεί να κάνει, λοιπόν, μια  working mom για να βοηθήσει το παιδί της που αντιμετωπίζει δυσκολίες στη γραφή, στην αντιγραφή; Ορίστε μερικές ιδέες:

Πρώτα γίνεται η προετοιμασία:

►  1)Μολύβια με μαλακή μύτη και με ένα μαξιλαράκι στο κάτω μέρος του (FB 4)

►  2) Στυλό με τη γόμα στο καπάκι.

►  3) Σωστό πιάσιμο του μολυβιού (αντίχειρας, δείκτης,

μεσαίο δάχτυλο).

►  4) Σωστή θέση χαρτιού (Το χαρτί είναι ελαφρώς λοξά με τη δεξιά γωνία να τοποθετείται ψηλότερα).

►  5) Σωστή θέση καρέκλας (ευθύγραμμος κορμός, οι πήχεις ακουμπούν στο τραπέζι και οι αγκώνες σχηματίζουν γωνία 90ο).

Το κομμάτι της Αντιγραφής;

►  1) Βάζουμε το παιδί να αντιγράφει, καθημερινά, μία με δύο προτάσεις πάνω σε έντονες γραμμές τετραδίου (τις περνάμε με ένα λεπτό μαύρο μαρκαδόρο), βάζοντας από κάτω ένα χάρακα για να μην ξεφεύγει.

►  2) Γράφουμε σε χαρτί Α4 ένα κείμενο, στην αρχή με μία ή δύο προτάσεις, με μεγάλα και ευανάγνωστα γράμματα. Έπειτα, ζητάμε από το παιδί να το αντιγράψει στον υπολογιστή, προσέχοντας τα λάθη αντιγραφής.

►  3) Το παραπάνω κείμενο εκτυπώνεται και ζητάμε από το παιδί να το αντιγράψει σε τετράδιο. Φτιάχνουμε ένα χάρτινο μαύρο πλαίσιο και το τοποθετούμε στο σημείο που το παιδί χρειάζεται να κάνει την αντιγραφή.

►  4) Αν το παιδί συνεχίζει να δυσκολεύεται στην αντιγραφή, τότε γίνεται το εξής: Με κίτρινο μαρκαδόρο γράφουμε μια μόνο μια πρόταση από το κείμενο της αντιγραφής. Ζητάμε από το παιδί να περάσει με μολύβι ή με λεπτό μαύρο μαρκαδόρο την πρόταση. Το παιδί με αυτόν τον τρόπο καταλαβαίνει, οπτικά, πως είναι ένα ευανάγνωστο γραπτό κείμενο, το οποίο έχει γράψει το ίδιο. 

Βιβλιογραφία:

Shaywitz, S. (2003). Overcoming dyslexia, New York: Alfred A. Knopf
Virginia W. Berninger & Beverly J. Wolf, (2009). Teaching Students with Dyslexia and Dysgraphia, London, PAULF BROOKES
Ronald D. Davis & Eldon M. Braun (1994), ¨Le don de  dyslexie
Ability Workshop Press

Ιωάννα Δημητριάδου

Ειδική Παιδαγωγός- Συγγραφέας του Upbility.gr

Επιστημονικός συνεργάτης του mytwins.gr

Σχολείο