Home > Tips > Πως θα βάλετε τα παιδιά ξανά σε πρόγραμμα μετά τις Πασχαλινές διακοπές;

Πως θα βάλετε τα παιδιά ξανά σε πρόγραμμα μετά τις Πασχαλινές διακοπές;

Το Πάσχα είναι αδιαμφισβήτητα μια από τις ομορφότερες γιορτές του χρόνου για τα παιδιά! Είναι η περίοδος που κάθονται, ξεκουράζονται και έχουν άπλετη ελευθερία να κάνουν ότι θέλουν και να ξεφύγουν από την καθημερινή ρουτίνα του διαβάσματος.

Τα δικά μου τα παιδιά και αυτό το Πάσχα τα άφησα να βαρεθούν, είχαν ελευθερία να κάνουν ότι θέλουν, εξαιρουμένου των ηλεκτρονικών συσκευών γιατί σπάνια έως καθόλου τους δίνω κινητά ή tablet. Εννοείται πως ειδικά ο μεγάλος δεν έπιασε καν μολύβι στα χέρια του, μόνο παραμύθια διάβασε που έτσι και αλλιώς είναι τα αγαπημένα του και τον υπόλοιπο χρόνο. Αναπόφευκτα είδαν αρκετή τηλεόραση και αγαπημένες ταινίες στον υπολογιστή και ειδικά ο μεγάλος «ξενύχτησε» λίγο παραπάνω απ’ ότι τον υπόλοιπο χρόνο, κοιμόταν κατά τις 22.00 με 22.30 χωρίς μεσημεριανό ύπνο.

Φαντάζομαι ένα αντίστοιχο ελεύθερο πρόγραμμα θα είχαν και τα δικά σας τα παιδιά. Είναι λοιπόν η ώρα που όλοι οι γονείς «ζοριζόμαστε» πως θα επαναφέρουμε τα παιδιά μας στο «κανονικό» πρόγραμμα ώστε να κοιμούνται και πάλι νωρίς για να ξυπνάνε εύκολα για το σχολείο.

Σας έχω λοιπόν μερικά εύκολα tips προσαρμογής και επαναφοράς των παιδιών σε πρόγραμμα μετά τις διακοπές.

  • Ξεκινήστε μέχρι να ξαναρχίσει το σχολείο να τα πηγαίνετε πιο νωρίς για ύπνο.  Την ώρα θα την καθορίσετε εσείς ανάλογα με πόσο αργά κοιμόταν τα παιδιά σας κατά τη διάρκεια των διακοπών. Πιστέψτε με χωρίς να το καταλάβετε σταδιακά, χωρίς πίεση και χωρίς να το καταλάβουν τα παιδιά θα έχουν επανέλθει στο κανονικό τους πρόγραμμα. ΠΡΟΣΟΧΗ μην το αφήσετε να το κάνετε την τελευταία μέρα γιατί θα αποτύχετε παταγωδώς, το μόνο που θα καταφέρετε είναι να τσακωθείτε με τα παιδιά σας, να υπάρχει ένταση και να μην καταφέρετε το επιθυμητό αποτέλεσμα. Ελάτε για λίγο στη θέση τους και σκεφτείτε εσείς θα μπορούσατε ενώ 15 μέρες ήσασταν χαλαροί και κοιμόσασταν ότι ώρα θέλετε ξαφνικά ένα βράδυ να κοιμηθείτε από τις 8 ή τις 9;
  • Η τηλεόραση, τα παιχνίδια και οι έξοδοι πρέπει να τελειώνουν πλέον νωρίτερα έτσι ώστε να έχουν τα παιδιά σας το χρόνο να ηρεμήσει το σώμα τους και το πνεύμα τους. Μειώστε τους, σταδιακά πάντα, όχι απότομα, τις ώρες που έβλεπαν τηλεόραση ή έπαιζαν παιχνίδια.
  • Μειώστε τις «ατασθαλίες» στο φαγητό και επαναφέρεται το πιο υγιεινό πρόγραμμα που είχαν τα παιδιά πριν τις διακοπές. Μειώστε τους την κατανάλωση σε σνακ, γλυκά, σοκολάτες, γαριδάκια, πατατάκια που έτρωγαν ελεύθερα, έτσι και αλλιώς το πρωινό τους στο σχολείο και πάλι δεν θα τα περιλαμβάνει αυτά και καλό θα είναι να επανέλθουν πάλι στο κανονικό πρόγραμμα διατροφής τους που θα τα βοηθάει στη σωστή τους ανάπτυξη και στην απόδοσή τους στο σχολείο. Διαβάστε εδώ σχετικό άρθρο με τροφές superfoods που θα βοηθήσουν τα παιδιά στη σωστή ανάπτυξή τους, εδώ «παιδιά, γλυκά και όρια» και εδώ για τη διατροφή των παιδιών τους σχολικούς μήνες.

Έτσι και αλλιώς αγαπημένες μου μαμάδες σε δυο μόλις μήνες το σχολείο θα έχει τελειώσει και θα μπορούμε πάλι μικροί μεγάλοι να χαλαρώσουμε. Υπομονή λοιπόν και κοντοζυγώνουν οι αγαπημένες μας καλοκαιρινές διακοπές!!

της Έφης Αργυροπούλου
Journalist and Blogger of Working Moms

Δείτε επίσης
Η φωνή μας εκφράζει το ποιοι είμαστε και το τι νιώθουμε
10 απλοί τρόποι για να δώσετε κίνητρο στο παιδί σας, χωρίς να το δωροδοκήσετε
Γονείς αναστατωμένοι με τα έφηβα παιδιά τους
Πως θα κερδίσετε την εμπιστοσύνη του παιδιού σας ώστε να σας λέει ότι το απασχολεί;

Αφήστε απάντηση

*Με την υποβολή σχολίου, αποδέχεστε την Πολιτική απορρήτου.
*Τα στοιχεία που καταχωρούνται θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά από το workingmoms.gr και από κανέναν άλλο οργανισμό ή φυσικό πρόσωπο και έχουν σκοπό την επικοινωνία με τους διαχειριστές του workingmoms.gr