Home > Διατροφή > Διατροφή και πρόληψη του καρκίνου του μαστού

Διατροφή και πρόληψη του καρκίνου του μαστού

O μήνας Οκτώβριος είναι μήνας πρόληψης για τον καρκίνο του μαστού. Δεν πρέπει όμως μόνο αυτό το μήνα να κινητοποιούμαστε, οφείλουμε να βάλουμε την πρόληψη στη ζωή μας και τουλάχιστον μία φορά τον χρόνο να κάνουμε υπέρηχο ή μαστογραφία ανάλογα την ηλικία που βρισκόμαστε. Το οφείλουμε στον εαυτό μας, στα παιδιά μας και στους δικούς μας ανθρώπους!!!

Διατροφή και πρωτογενής πρόληψη του καρκίνου του μαστού: τροφές, θρεπτικά συστατικά και επικινδυνότητα καρκίνου του μαστού.  

Τα περιστατικά του καρκίνου του μαστού διαφέρουν από περιοχή σε περιοχή και  αυτό οφείλεται εν μέρει στις διαιτητικές συνήθειες πολλών ετών. Δε φαίνεται πως χρειάζεται να υιοθετηθούν ξένα διαιτητικά πρότυπα για την προστασία έναντι του καρκίνου του μαστού. Ξένα διαιτητικά πρότυπα, μπορεί να επιφέρουν τροφικές αλλεργίες και να οδηγήσουν σε ανεπιθύμητα αποτελέσματα (π.χ. πρόωρος καρκίνος στομάχου με τις Ιαπωνικές δίαιτες). Διατροφικές συμβουλές του τύπου πέντε φορές τη μέρα φρούτα και λαχανικά, δε φαίνεται να μειώνουν τον κίνδυνο του καρκίνου του μαστού, αλλά μπορούν ίσως να προστατέψουν από τον καρκίνο του εντέρου όπως και από τη στεφανιαία νόσο. Η κατανάλωση αλκοόλ, ιδιαίτερα αν συνοδεύεται από έκθεση σε πολυκυκλικούς αρωματικούς υδρογονάνθρακες και άλλα συστατικά του καπνού επιδρά αρνητικά στην υγεία του μαστού και θα πρέπει να αποφεύγεται, ιδιαίτερα κατά τις νεαρές ηλικίες.

Ικανοποιητική ποσότητα φολικών φαίνεται να ακυρώνει τις βλαβερές επιδράσεις της αιθανόλης σε ενηλίκους.

Οι παραδοσιακές δυτικές δίαιτες έχουν επίσης ευεργετικά συστατικά που πρέπει να συμπεριλαμβάνονται στα γεύματά μας.

Προτροπές υπέρ ή εναντίον μεμονωμένων τροφών δεν είναι ακόμα δυνατό να γίνουν, εφόσον δεν υπάρχουν ικανοποιητικά στοιχεία που να στηρίζονται σε μακροπρόθεσμα αποτελέσματα.

Η πρόληψη του Κ.τ.Μ. μέσω δίαιτας σημαίνει πάντως ότι βασίζεται σε μία μικτή δίαιτα που στηρίζεται στην ατομικότητα του καθενός, πλούσια σε βασικές τροφές και παραδοσιακές μεθόδους παρασκευής και μαγειρέματος.

Βεβαίως  και ο ρόλος της διατροφής  μέσω των θρεπτικών συστατικών της  είναι πολύ σημαντικός  στην πρόληψη του Κ.τ.Μ. και θα αναφερθούμε αναλυτικά στο κάθε συστατικό και πως ακριβώς  λειτουργεί:

Λίπη
Αντιφατικά στοιχεία που αφορούν τα λίπη ως προς τον κίνδυνο του Κ.τ.Μ. οδήγησαν στην εστίαση της προσοχής σε ορισμένες κατηγορίες λιπών, όπου φάνηκε ότι περισσότερη πυκνότητα και  αυξημένα ποσά Ω-3 και μονοακόρεστων  οξικών λιπιδίων βοηθούν για την πρόληψη του Κ.τ.Μ.

Ενέργεια
Η παχυσαρκία σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο του Κ.τ.Μ. σε γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση και με μειωμένο κίνδυνο του Κ.τ.Μ. σε γυναίκες πριν την εμμηνόπαυση

Ίνες
Παρά το γεγονός ότι τα στοιχεία πείθουν για ένα μηχανικό ρόλο των ινών στη διατροφή για την πρόληψη του Κ.τ.Μ.. μέσα από μειωμένη έκθεση σε οιστρογόνα, οι μελέτες σχετικά με τις ίνες και τον Κ.τ.Μ. παρείχαν ασταθή συμπεράσματα.

Αλκοόλ
Οι μελέτες υποστηρίζουν σαφώς ότι η κατανάλωση αλκοόλ παίζει σημαντικό ρόλο  στην ανάπτυξη του Κ.τ.Μ.

Ιχνοστοιχεία
Κάποια ιχνοστοιχεία μελετήθηκαν σε σχέση με τον κίνδυνο του Κ.τ.Μ., κυρίως όσο αφορά εκείνα με αντιοξειδωτικές ιδιότητες αλλά και όσο αφορά τη βιταμίνη Β. Αν και τα στοιχεία είναι ασαφή, υποστηρίζεται ο ρόλος της κατανάλωσης καροτινοειδών και φολικών για την πρόληψη του Κ.τ.Μ.

Φυτοχημικά
Η συμβολή των φυτοχημικών στην πρόληψη του Κ.τ.Μ. είναι ένα ραγδαίως αυξανόμενο πεδίο έρευνας. Μερικές μελέτες υποστηρίζουν ότι στην πρόληψη του Κ.τ.Μ. παίζουν ρόλο τα  φυτοοιστρογόνα. Όμως, χρειάζονται περαιτέρω έρευνες πριν τα τελικά συμπεράσματα.

Συγκεκριμένες τροφές και συστατικά τροφών
Η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών φαίνεται να προστατεύει από τον Κ.τ.Μ. Τα στοιχεία είναι λιγότερο σαφή ως προς την κατανάλωση κρέατος. Επίσης, φαίνεται να μην υπάρχει σημαντική σχέση ανάμεσα στην κατανάλωση καφεΐνης και τον κίνδυνο για Κ.τ.Μ.

Τα παραπάνω συμπεράσματα είναι αποτελέσματα ερευνών που διεξήχθησαν στο εξωτερικό  επιτείνουν στην προσοχή στην διατροφή γιατί η πρόληψη είναι πολλές φόρες πιο αποτελεσματική από την θεραπεία .

Γιατί η άγνοια και η αδιαφορία για την πρόληψη μπορούν να σκοτώσουν πιο γρήγορα.

Μη διστάσεις! Δείξε ενδιαφέρον! Μάθε και πρόλαβε τoν καρκίνο του μαστού!

Η Ζωή δεν είναι μόνο δικαίωμα αλλά και επιλογή σου!

Κάνε τη σωστή επιλογή!!!!! 

της διαιτολόγου-διατροφολόγου Έφης Δέδε
Λογώ Διατροφής Άνω- Λιοσίων Δέδε Ευθυμία

Δείτε επίσης
To καλοκαιρινό νεσεσέρ της μαμάς
Διαδραστική συζήτηση: Οι σχέσεις με γυναικεία ματιά!
Ο απόλυτος σύμμαχος για τις διακοπές, τις βόλτες στο πάρκο ή στην εξοχή
Tips τι να προσέξετε στην διατροφή την περίοδο του Πάσχα για να μην παχύνετε

Αφήστε απάντηση

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

*Με την υποβολή σχολίου, αποδέχεστε την Πολιτική απορρήτου.
*Τα στοιχεία που καταχωρούνται θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά από το workingmoms.gr και από κανέναν άλλο οργανισμό ή φυσικό πρόσωπο και έχουν σκοπό την επικοινωνία με τους διαχειριστές του workingmoms.gr