Πώς μια Working Mom μπορεί να βοηθήσει το παιδί της να κάνει τα πρώτα του βήματα στο κομμάτι της ανάγνωσης;

Πώς μια Working Mom μπορεί να βοηθήσει το παιδί της να κάνει τα πρώτα του βήματα στο κομμάτι της ανάγνωσης;

Η ανάγνωση αποτελεί ένα πολύ σημαντικό μέρος της ζωής του παιδιού.

Με μερικά απλά και κατανοητά βήματα, μια μητέρα, όπου ο χρόνος της είναι σχετικά περιορισμένος  εξαιτίας της δουλειάς της, να βοηθήσει το παιδί της να κάνει ουσιαστικά βήματα για την εισαγωγή του στο μάθημα της ανάγνωσης.

  •  Εκμάθηση ήχων των γραμμάτων:
  • Παίρνουμε πλαστελίνη και πλάθουμε όλα τα γράμματα της αλφαβήτου. Τα βάζουμε σε σειρά.
  • Καθόμαστε μπροστά από έναν καθρέφτη και προφέρουμε τους ήχους των γραμμάτων της αλφαβήτου.
  •  Παίρνουμε τυχαία ένα γράμμα της αλφαβήτου, προφέρουμε τον ήχο και από κάποιο βιβλίο ή περιοδικό βρίσκουμε λέξεις (δισύλλαβες κατά προτίμηση) που να ξεκινούν ή να περιέχουν αυτό το γράμμα και τις κυκλώνουμε.
  • Παίρνουμε δύο γράμματα που μοιάζουν μεταξύ τους (π.χ. το «α» με το «ο») προφέρουμε τους ήχους και βρίσκουμε ή ζωγραφίζουμε αντικείμενα που να ξεκινούν από αυτά τα γράμματα.
  • Εκμάθηση ανάγνωσης λέξεων:
  • Παίρνουμε τα γράμματα της αλφαβήτου και φτιάχνουμε δισύλλαβες λέξεις.
  • Τις χωρίζουμε σε συλλαβές (π.χ. Η λέξη «μήλο», τη χωρίζουμε

σε «μή-λο»).

  • Τις ενώνουμε και τις ξαναδιαβάζουμε.
  • Ζωγραφίζουμε σε καρτελάκια τις λέξεις που μάθαμε. Αντιστοιχούμε τις λέξεις με τα καρτελάκια και τις διαβάζουμε.
  • Βάζουμε τις λέξεις που μάθαμε μέσα σε μικρές προτάσεις (υποκείμενο, ρήμα, αντικείμενο). Τις μεγαλώνουμε βάζοντας κάποιο επίθετο πριν από το αντικείμενο.
  • Με αυτές τις προτάσεις φτιάχνουμε ένα μικρό κείμενο.
  • Εκμάθηση ανάγνωσης κειμένου
  • Διαβάζουμε το κείμενο βάζοντας ρυθμό στη φωνή μας.
  • Υπογραμμίζουμε τις λέξεις που δυσκολευόμαστε. Τις χωρίζουμε σε συλλαβές. Τις διαβάζουμε χτυπώντας το μολύβι στο τραπέζι. Τις ξαναδιαβάζουμε τονίζοντας το γράμμα που έχει τον τόνο.
  • Βρίσκουμε σε κάθε πρόταση το ουσιαστικό, το επίθετο και το ρήμα. Τα χρωματίζουμε με διαφορετικά χρώματα και σιγά – σιγά ξεκινάμε την εκμάθηση γραμματικών κανόνων.
  • Ομαδοποιούμε τις καταλήξεις.

Ιωάννα Δημητριάδου

Ειδική Παιδαγωγός- Συγγραφέας του Upbility.gr

Επιστημονικός συνεργάτης του mytwins.gr

Σχολείο