Πώς μπορεί μία μαμά να βοηθηθεί ένα παιδί με διάσπαση προσοχής στην ανάγνωση;

Πώς μπορεί μία μαμά να βοηθηθεί ένα παιδί με διάσπαση προσοχής στην ανάγνωση;

Η διάσπαση προσοχής αναφέρεται στα παιδιά τα οποία δεν μπορούν να συγκεντρωθούν, να ολοκληρώσουν μια εργασία, να διατηρήσουν την προσοχή τους σε κάτι για πολλή ώρα και να συγκρατήσουν λεπτομέρειες. Συνήθως, το παιδί με διάσπαση προσοχής διακατέχεται από άγχος, αφηρημάδα και είναι πολύ ντροπαλό. Τα συμπτώματα γίνονται πιο εμφανή όταν το παιδί βρεθεί στο σχολικό περιβάλλον και περίπου στην ηλικία των 7 χρόνων. Περίπου το 60% των παιδιών με δυσλεξία, έχει διάσπαση προσοχής (Cynthia M. Stowe, (2000) & Sandra F. Rief (2005).

Ο ενήλικας μπορεί να βοηθήσει το παιδί με διάσπαση προσοχής στην ανάγνωση με το εξής τρόπο.

  • Ο ενήλικας κάνει με μαύρο μαρκαδόρο έναν κύκλο και τοποθετεί μέσα σε αυτόν το κείμενο.
  • Εξηγεί στο παιδί, πως το κείμενο θα βγει έξω από τον κύκλο μόλις ολοκληρωθεί η δουλειά.
  • Ο ενήλικας χωρίζει το κείμενο σε παραγράφους.
  • Χρωματίζει, κάθε φορά,  με κίτρινο μαρκαδόρο το κομμάτι που είναι να διαβαστεί (δε χρειάζεται να είναι μεγάλο κείμενο).
  • Στις τελείες και στα κόμματα βάζει με ένα κόκκινο μολύβι κουκίδες.
  • Διαβάζει, με αργό και σταθερό ρυθμό, την παράγραφο, σταματώντας κάθε φορά στις κόκκινες κουκίδες και δείχνοντας με το δάχτυλο.
  • Έπειτα, ξαναδιαβάζει την παράγραφο, αλλά μαζί με το παιδί (η φωνή του είναι χαμηλόφωνη).
  • Όταν έρθει η ώρα να διαβάσει μόνο του το παιδί την παράγραφο, του βάζει μπροστά του ένα φανάρι.
  • Του εξηγεί πως όταν δείξει το “πράσινο“, το παιδί πρέπει να ξεκινήσει να διαβάζει.
  • Όταν του δείξει το “κίτρινο“, το παιδί θα πρέπει ολοκληρώνει.
  • Όταν του δείξει το “κόκκινο“, το παιδί θα πρέπει να felicidadmed.com στην τελεία.
  • Το παιδί ξεκινάει την ανάγνωση του κειμένου, τοποθετώντας κάτω από κάθε σειρά έναν χάρακα.
  • Στις λέξεις που δυσκολεύεται, ο ενήλικας τις βάζει μέσα σε πλαίσιο.
  • Έπειτα, σε χαρτί με τετράγωνα (σαν το τετράδιο μαθηματικών), γράφει σε κάθε τετράγωνο ένα – ένα γράμμα της λέξης που δυσκολεύεται.
  • Ζητάει από το παιδί να αντιγράψει τη λέξη, προφέροντας το κάθε γράμμα και μετά ολόκληρη τη λέξη.
  • Γράφει στο γραφείο του, με τον δείχτη του χεριού του, τις λέξεις, προφέροντας πάλι το κάθε γράμμα και έπειτα ολόκληρη τη λέξη.
  • Αυτό το κάνει 3 φορές.
  • Τέλος, ξαναδιαβάζει το κείμενο.

Ιωάννα Δημητριάδου
Ειδική Παιδαγωγός- Συγγραφέας του Upbility.gr
Επιστημονικός συνεργάτης του mytwins.gr

Σχολείο